Ippolito d'Este : diforc'h etre ar stummoù

Endalc’h diverket Danvez ouzhpennet
Diverradenn ebet eus ar c'hemm
Diverradenn ebet eus ar c'hemm
Linenn 4:
'''Ippolito d'Este''', ganet e [[Ferrara]] d'an [[20 a viz Meurzh]] 1479 ha marvet eno ivez d'an [[3 a viz Gwengolo]] 1520, a oa un arc'heskob hag ur c'hardinal italian e deroù ar XVIvet kantved e Ferrara.
 
Mab e oa da [[Ercole Iañ d'Este]], dug Modena ha Ferrara, ha d'ar briñsez [[Eleonora di Napoli]]. SkoazellañEvel apevare reasbugel an dug e vreurrankas mont gant an Iliz , ha da c'hwec'h vloaz e voe roet dezhañ un [[Alfonsoabati]]. Gant skoazell e voereb [[Beatrice d'EsteAragona]], dugpried [[FerraraMattia Corvino]], haroue gwareziñHungaria, ar barzhe voe anvet da arc'heskob [[LudovicoBudapest]] Ariostoe [[1487]], ha penn iliz Hungaria.
 
Skoazellañ a reas e vreur [[Alfonso d'Este]], dug [[Ferrara]], ha gwareziñ ar barzh [[Ludovico Ariosto]].
 
 
<!--
==Biografia==
Come quartogenito del duca Ercole, venne... immediatamente avviato alla carriera ecclesiastica. Sfruttando le parentele e le conoscenze di famiglia, nel [[1485]], a sei anni di età, fu già affidatario di un'[[abbazia]]. Grazie all'intercessione della zia [[Beatrice d'Aragona]], moglie di [[Mattia Corvino]], re d'[[Ungheria]], nel [[1487]], ad otto anni, fu nominato [[Arcidiocesi|arcivescovo]] di [[arcidiocesi di Strigonio-Budapest|Strigonio]] e quindi [[Primate (ecclesiastico)|primate]] d'Ungheria.
 
[[Papa Innocenzo VII]] non volle confermare la sua [[Ordine sacro|consacrazione]] fino al compimento del diciottesimo anno di età, quindi gli affiancò nell'amministrazione Beltramo Costabile, [[chierico]] di Ferrara. Studiò per 7 anni alla corte del re ungherese. Dopo la sua morte ([[1490]]), tornò sempre più spesso in [[Italia]]. In occasione di uno di questi viaggi, dietro insistenza del Duca di Ferrara, fu creato cardinale diacono, nel [[concistoro]] del [[20 settembre]] [[1493]], da [[papa Alessandro VI]].
 
Linenn 53 ⟶ 57:
 
 
[[Rummad:Tiegezh d'Este]]
[[Rummad:istor Ferrara]]
[[Rummad:Kardinaled]]