Wikipedia:Kumuniezh/Diell klemm meven

UN DIELL EO AN TEUL-MAÑ. ARABAT E GEMMAÑ. MAR FELL DEOC'H E C'HELLIT LEUSKEL HOC'H ALIOÙ WAR AR BAJENN-GAOZEAL STAG OUZH HOMAÑ.

Ar c'hlemm savet gant Meven war ar Wiki e galleg

Ur implijer eus Wiki brezhonek aet da zispenn ar Wiki brezhonek war ar Wiki gallek

Evit an neb na ouije ket. Aet ez eus un den, hag a oa amañ betek nevez zo, da glemm kreñv ha kalet a-enep ar wiki brezhonek [1], ha n'eo ket ouzh n'eus forzh piv, darn anezho e-touez ar gwashañ enebourien Breizh hag ar brezhoneg a gaver er wiki-se [2].Trec'hlid mitonet 24 Her 2009 da 19:35 (UTC)[respont]

Un afer spontusoc'h-spontusañ e teu da vezañ. Setu ma resopont-me d'an tamalloù bet savet a-enep din:

Je tiens à répondre, ne soit-ce que brièvement, aux accusations (pour ne pas dire calomnies, voire plus haut) qui ont été versées à mon égard par un tel "Meven" (sans compte apparent). En tout cas je ne cherche pas à me défendre des accusations absurdes une par une, car il ne s'agit pas d'un quelconque tribunal, sinon d'exposer quel a été l'agissement de chacun des parties citées. Tout d'abord, l'utilisateur "Meven" a e´té bloqué par moi-même de façon permanente suite à trois avertissements ayant trait à son comportement (insultes, diffamations...) et finalement à cause du fait qu'il ait chercher a exercer son droit de vote lors d'un blocage transitoire de son compte. Dès son arrivée sur le Wikipédia en breton, Meven a agi en tant qu'"ogre", cherchant à déstabiliser le projet qui marche depuis quelque temps plutôt bien et calmement, en attaquant systématiquement des utilisateurs bien établis (de par le nombre de leurs contributions) afin d'imposer ses propres positions. C'est à dire, en définitif, que l'utilisateur "Meven" a cherché en tout moment à détourner le Wikipédia de sa vocation d'encyclopédie pour en faire un outil d'argumentation personnel. S'il est bien vrai que je suis, depuis quelque temps, le seul modérateur actif sur le Wikipédia en breton, je ne vois pas en quoi cela puisse être source d'accusations à mon envers. Seul ou pas seul, je m'engage à continuer à décharger mes responsabilités en tant que modérateur, et d'autre pas si les autres modérateurs ne sont pas actifs, je ne vois pas en quoi cela pourrait être de mon essor. Non seulement je ne suis pas la même personne physique que le nommé Bianchi-Bihan, mais, comme en témoigne ma page personnelle où je fourni tous les détails personnels me concernant, je n'habite même pas le même pays. Il est bien difficile à comprendre comment je pourrais agir en tant que "le secrétaire servile", étant donné que c'est moi qui ai bloqué le compte dudit Bianchi-Bihan à plusieurs reprises suite à des confrontations plutôt difficiles entre nous deux. Finalement, en ce qui concerne les élections de modérateur, il faut savoir qu'il n'existe sur le Wikipédia en breton aucune procédure établie. Il existe néanmoins des précédents (deux élections antérieures) et c'est à partir de ces précédents que j'ai élaboré une proposition de procédure. Cette procédure a été largement débattue par la communauté et modifiée en conséquence avant de la mettre en œuvre. Ainsi, le décompte de votes valables a été effectué suivant la même procédure qui a été débattue par la communauté. Je cois en tout cas que le ton belligérant des remarques de "Meven" serviront comme bon exemple de la teneur de son comportement général sur le Wikipédia en breton. Loin de chercher à défendre d'autres utilisateurs, je crois néanmoins intéressant à titre indicatif de comparer l'histoire des contributions des utilisateurs:

Meven[3] : première contribution, le 16/07/2007 avec un total de 1077 contributions (dont 912 principales)
Bianchi-Bihan[4] : première contribution, le 20/02/2006 avec un total de 47520 contributions (dont 38486 principales)
Neal[5] : première contribution, le 23/04/2005 avec un total de 35469 contributions (dont 24402 principales)

J'apprécierais de connaître votre opinion sur cette affaire et d'être tenu au courrant de la situation. Merci d'avance Neal (modérateur et bureaucrate sur le Wikipédia en breton)

Ha c'hoazh

En ce qui concerne la requête Il est tout à fait vrai qu'un utilisateur a le droit de saisir d'autres administrateurs du même projet en cas de doute par rapport à l'agissement d'un autre modérateur (en l'occurrence, moi-même). Le fait que les autres administrateurs ne sont pas actifs de façon habituelle sur le projet n'implique nullement qu'il ne soient pas en disposition de prendre en considération de telles requêtes. Avant de chercher à aller plus loin, je crois qu'il serait raisonnable d'exiger qu'un utilisateur dans une telle situation puisse démontrer qu'il a cherche de prendre contact avec d'autres des administrateurs et le cas échéant, être resté sans réponse de leur part après une laps de temps raisonnable... Je n'ai pas connaissance que l'utilisateur en question a posé sa requête auprès des autres administrateurs susceptibles d'y répondre. Dans le cas où cela se produisait et que les autres administrateurs émettait une opinion favorable à la procédure suivie, j'estimerai que la plainte n'aurait pas vraiment beaucoup de lieu de suit. Neal (modérateur et bureaucrate sur le Wikipédia en breton)

  • Un tu bennak en hon wiki-ni e vo kavet roud eus pedadennoù kaset din (ha da re all) gantañ da vont da vrezeliñ er wikioù all. Klask diheñchañ ar wikipedia brezhonek zo un afer gozh gantañ eta.
  • A-hend-all em boa diouganet, n'eus ket pell ha dre fent, ez aje da glask ober emglev gant enebourien ar brezhoneg. N'eo ket bet pell oc'h ober e soñj.
  • Klevet eo bet hiziv (dirak testoù) o lavarout n'en doa ket keuz d'ar pezh en doa graet. Klaoustre emañ o klask penaos lakaat gwashoc'h reuz mar gall. Bianchi-Bihan 25 Her 2009 da 18:21 (UTC)[respont]
Pezh ¡zo e c'hell bezañ anaouet mat er gwirvoud, met war ar Wikiepdia e van diazanv atav... 83.165.108.154 25 Her 2009 da 18:25 (UTC)[respont]

Klokaat an dielloù

Diwar: Dizanv war ar wiki e galleg

Avis concernant Bianchi-Bihan Neal,

Sur le Wikipédia brittophone, vous prétendez connaître l'identité de Bianchi-Bihan. Sur le Wikipédia francophone, vous affirmez ne même pas habiter le même pays que lui. Soit.

Il a été établi sur le wikipédia francophone que Patrom:U et Patrom:U étaient des faux-nez de Patrom:U, Patrom:U, etc. Il existe sur le Wikipédia brittophone un Kergidu, un Shelley Konk (bloqué) et un Bianchi-Bihan (qui a fait l'objet, ma foi, d'un nombre assez conséquent de blocages du fait de son comportement). Je ne doute pas qu'en cherchant, on ne trouve beaucoup d'autres faux-nez. Si un comportement par moments inacceptable et des faux-nez multiples ne suffisent pas à prononcer un blocage définitif, vous êtes sacrément large d'esprit.

Vous vous battez bec et ongle pour conserver un contributeur, dites-vous, qui, par le nombre de ses édits, est « l’utilisateur le plus actif qui travaille depuis quelque temps de façon sérieuse et constante », l'opposant à Patrom:U, que vous décrivez comme un « ogre » (je pense que vous voulez dire « troll ») en vous basant sur le moindre nombre de ses édits. C'est très honorable, sans doute, encore que j'aimerais savoir si c'est par décision de la communauté qu'il a été décidé que le nombre d'édits permet d'exonérer d'un comportement douteux et de la création de multiples faux-nez. En effet, je ne suis pas le seul, loin de là, à penser que le nombre d'édits ne prouve rien. Il faut aussi la qualité. Polémiquer sur les articles et les pages de discussion gonfle facilement les édits. De même que multiplier la création d'ébauches, spécialité de Bianchi-Bihan et de ses faux-nez sur les différents Wikipédias. Ceci dit, Patrom:U n'est pas le seul à s'être plaint du comportement de Bianchi-Bihan sur le Wikipédia brittophone. Je vous invite à lire le témoignage de Patrom:U. Par ailleurs, s'il trouve des responsables assez compréhensif pour le débarrasser des gêneurs, quel besoin Bianchi-Bihan aurait-il de risquer un nouveau blocage? Comme vous n'avez pas justifié le caractère supposé problématique de l'action de Patrom:U sur le Wikipédia brittophone, nous restons sur la (mauvaise) impression que nous laissent Patrom:U et ses faux-nez.

Sans préjuger de la qualité du Wikipédia brittophone — dans lequel un Bianchi-Bihan serait le principal contributeur — ni vouloir m'essayer à une « tentative d’ingérence extérieure » — encore que je ne serais pas fâché de savoir si la communauté du Wikipédia brittophone juge que les faux-nez sont autorisés à partir d'un certain nombre d'édits —, j'aimerais que vous répondiez à une question que j'ai déjà posé dans la page Wikipédia:Vérificateur d'adresses IP/Requêtes/octobre 2009 et à laquelle vous n'avez toujours pas répondu. Connaissant Bianchi-Bihan, dites-nous s'il peut correspondre aux différents contributeurs suspects qui écrivent depuis l'université Rennes 2 (Patrom:U, Patrom:U, Patrom:U, Patrom:U). Attis (d) 25 octobre 2009 à 19:46 (CET)

Cher contributeur anonyme,
le fait de vivre dans un pays différent de celui où habite un autre personne n'empêche en rien de pouvoir connaître son identité.
en tant que modérateur j'estime avoir exercé mon droit dans le but de préserver le projet en demandant une vérification d'IP. on a accédé à la demande en question, ce qui indique que les raisons appotées avaient été considérées suffisantes par la personne ayant effectué la recherche. je ne sait pas, par contre, si d'autres utilisateurs ont le droit de connaître le résultat de ces recherches.
je n'entrerais pas dans les détails du fonctionnement du wikipédia en breton ici.
Neal (sur le wikipédia en breton

Alioù implijerion ar Wiki e brezhoneg

Ali Bianchi-Bihan

Marteze e vije mat klenkañ an teñzor-se e kastell an darempredoù gant ar broioù amezek.
Ur fent eo gwelout lod oc'h ober anv eus "spered ledan", un dra dianav dezho pa vez kaoz eus brezhoneg.
D'am soñj, aferioù ar wikioù all, gallek pe galizek pe kembraek (traouachoù am eus bet graet er broioù-hont evel lod all ac'hanomp ivez) n'o deus netra d'ober amañ. Pezh na vir ket ouzh neb a gar da sachañ evezh hon c'henlabourerien war labour hini pe hini er vro-hont, evel ma c'hoarvez bep an amzer, rak labour eus ar c'hentañ a vez da lenn eno a-wechoù, keta.
D'am meno ivez ne vern ma vez kavet souezhus mont en-dro hon wiki-ni gant mignoned hon yezh er broioù gallek: ker souezhus all eo o emzalc'h-int pa vezont a-zevri o skeiñ gant ar brezhoneg pe Diwan, ha gwarezet mat int eno. Ma fell dezho kemer perzh er wikipedia brezhonek e c'hallont dont betek amañ d'ober ha sevel o mouezh evel pep hini. N'hon eus ket da respont da c'houlennoù graet gant prokulored hon yezh (gwelout amañ [[6]]) en ur wiki all, ne vern e pe yezh int graet. Tud dizrouk a oar dont betek amañ da ober goulenn pe da reiñ skoazell. Bianchi-Bihan 26 Her 2009 da 09:36 (UTC)[respont]

Ali Fulup

Ne gredan ket e vije un dra vat evit hor wiki e vefe roet e zilez gant den ebet. Mantret on gant tabutoù aner evel-se. Bevet hon eus reuzioù evel-se e deroù ar wiki pa oa bet lakaet e grabanoù warnañ gant un den a zegase freuz ha reuz abalamour d'an doare skrivañ ha d'e stultennoù personel diwar-benn ar yezh. Pep wiki zo emren hag ur fazi eo mont da c'houlenn emell gallegerien na gomprenont seurt ebet eus ar pezh a c'hoarvez amañ. Diouzh a welan emaomp aze gant un tabut mil anavezet en-dro da zibaboù yezh hag a zo deuet da vezañ un tabut personel etre un nebeud implijerien. Ret eo deomp bezañ gouest da verañ an dra-se ni hon-unan evel m'eo bet graet ganeomp abaoe ar penn-kentañ hag evel m'eo ar reolenn war wikipedia. Reolennoù all zo da wikipedia evel an doujañs ouzh ar re all, hag evidomp-ni, brezhonegerien da gentañ-penn, e talvez doujañs evit an holl re a ziouer eus o amzer evit suraat dazont hor yezh. Pebezh skeudenn ac'hanomp a roomp aze ? Bugale vihan o deus ezhomm eus ar c'hallegerien evit ma vo diskoulmet ganto hor c'hudennoù en hor plas? Alato, mar plij! Petra vern tabutal etre votiñ pe mouezhiañ p'emañ ar yezh war he zalaroù. Ha n'eus ket aet 100 000 brezhoneger da anaon en 10 vloaz tremenet? Un tamm skiant-vat mar plij. Pep hini en deus traoù da zegas ha talvoudus eo soñj an holl. Pa vez tabutoù e rankont bezañ troc'het dre ur vot, ne vern ne vefe nemet 5, 10 pe 15 den o votiñ. Ar re a vot a ziviz, honnezh eo ar reolenn. Evit renkañ ar c'hudennoù termenadurezh e vefe mat votiñ aliesoc'h eget na'z eus bet graet betek-henn marteze. An tabutoù etre tud a rank sioulaat avat pe ez aio ar raktres d'an traoñ hag e krogo an implijerien da dreiñ o c'hein ouzh ar wikipedia brezhonek evel ma oa c'hoarvezet e 2005 ha 2006. Un avañtur vras eo wikipedia, gras d'an holl dud a-youl vat a gemer perzh ennañ hon eus gallet sevel tamm-ha-tamm, maen goude maen, ur benveg dibar na vije ket bet tu da gas da benn er mod all. Sellomp ouzh ar pezh zo bet savet, gwelomp ar pezh a chom da ober. Distroomp kentoc'h d'hon trevelloù. Hor bed deomp-ni eo ar brezhoneg hag hor wikipedia deomp-ni eo ivez. Den all ebet estregedomp n'hallo diskoulmañ hor c'hudennoù en hor plas. Plijet pe get, tonket omp-holl d'ober an eil gant egile ha da vevañ asambles en hor bedig bihan pa n'hon eus ket da choaz. Just a-walc'h, wikipedia a ginnig deomp un doare da vrasaat hor bed ha da suraat amzer dazont hor yezh. Poent d'ar fulor ha d'ar rendaeloù terriñ bremañ. Ne zeuio tamm vad ebet er-maez diwar drougiezh ha binim, dre al labour e teuimp a-benn, ha dre ar c'hendoujañs ivez. --Fulup 25 Her 2009 da 19:33 (UTC)[respont]

Na pegen brav e kavan ar brezegennig a peus graet. Hiziv e rankfe bezañ un devez a gouel kentoc'h, dre ma 'z eo bet tizhet 30 000 pennad ganeomp, nag un arouez brav ha bras eus al labour graet gant an holl (ar re a chom, met ivez ar re a zo aet kuit) hag evit ar brezhoneg. Fenoz eo laouen va c'halon pa welan kement-mañ, eus an tu all eo glac'haret un tamm gant ar c'hudennoù a vez. Met evel m'en deus lavaret din Bianchi-Bihan n'eus ket pell :"Gant sioulder hag amzer, a-benn da zibunañ pep kudenn e teuer", spi bras am eus e teuimp a-ben ur wech ouzhpenn da gas an traoù war-raok.
N'eo ket fall e teufes da reiñ deomp ur sell nevez war an afer a gavan, marteze e soubomp re en afer evit gwelet sklaer mat. Ret eo da bep hini ac'hanomp prederiañ muioc'h war petra ober. Ur goulenn memestra, petra ober da geñver klemm Meven war ar wikipedia gall ? Ha kudennoù a c'helfemp kaout ? A greiz kalon --Y-M D 25 Her 2009 da 20:02 (UTC)[respont]
  • Ar furañ eo chom fur, sevel pennadoù, ha lezel ar re foll da follañ.
  • A-hend-all ne gredan ket e vefe aner an tabutoù atav, kentel a vez da dennañ alies. Ouzhpenn un dizemglev db un anv zo aze, arvestiñ ouzh doareoù-ober an dud a c'haller ober ivez. Da gentañ pa'm boa lennet ar frazenn vrav "Dieubomp ar wikipedia ha dieubet e vo pep tra" em boa kavet e oa fent enni. Bremañ e ouzomp e oa sirius-marv.
    • Krediñ a ran e ranker lakaat demokratelezh el lec'h ret, ha n'eo ket el lec'hioù a zo d'an deskadurezh hepken. Votiñ reolennoù diabarzh a ranker en ur gumuniezh. Ne gredan ket er vot avat na diwar-benn ar yezhadur brezhonek na db skritur an anvioù latin, kembraek pe saoznek pe me oar. Ne welan wikipedia ebet o vont en-dro evel-se. Met ouzhpenn ar wikipediaoù zo: ma vije ken brav an demokratelezh en traoù-se e vije kinniget gant renerien Ofis ar Brezhoneg votiñ war gement ger bet goveliet en o stal. Bianchi-Bihan 26 Her 2009 da 02:40 (UTC)[respont]

Ali Y-M D

Kinnigoù

Ma 'zo dipitet un tamm gant ar pezh a lennan a-us (pep tra pe dost). Ur gudenn a zo gant hor wiki-ni gant Meven bet da glemm war ar wiki gall. Ha ne gavomp ket gwelloc'h eget skeiñ an eil gant egile evel gwir bugale. Pa teu tud da ginnig diskoulmoù e vez c'hoazh tud evit lakaat an traoù da vreinañ. Ha ne vefe ket aesoc'h klask diskoulmañ afer Meven en un doare prederiet hag unvan (e lec'h mont pep hini d'e dro da respont, da glemm....) ? Setu em eus un nebeut kinnigoù d'ober :

  • Kendalc'homp evel ma 'z eo kroget an traoù, ha leuskomp an traoù da vont.
  • Digoromp ur bajenn ispisial evit eskemm war an afer hag ar gudenn tro-dro (da skouer : Wikipedia: Afer Meven)
  • Lakaomp un den e karg eus an eskemmoù etrezomp ha Meven evit gwelaat an traoù.
  • Chomomp a-sav gant an tabutoù difrouezus e-pad 1 sizhunvezh (amzer d'an holl sioulaat, prederiañ...), paouezomp da embann, en davarn, traoù a denn d'ar sujed-mañ. Komzomp hepken eus al labour holloueziadurel.

Ma ginnigan kement-mañ eo peogwir ne soñj ket din ez aio gwall bell an traoù ma kendalc'homp evel ma 'z eo kroget. Gouzout a ran n'eo ket lod vrasañ ac'hanomp tud yaouank pe kennarded ken, ha ne lavarer ket e teu ar furnez gant an oad ? Diskouezit neuze ar furnez, ar preder, ar skiant... N'omp ket bugale ken met tud gour. Grit kement-mañ evit Wikipedia e brezhoneg, marplij. --Y-M D 26 Her 2009 da 10:23 (UTC)[respont]

Arguzenniñ n'eo ket skeiñ. Pa dapi taolioù e kompreni ar c'hemm etre an daou dra.
Ma lennez mat ar pezh am eus skrivet uheloc'h e weli e kinnigan tost ar memes tra ha te. Hag e tistroan da sevel pennadoù.Bianchi-Bihan 26 Her 2009 da 10:30 (UTC)[respont]
Mat eo gouzout a ran an diforc'h a zo etre an daou, ha tapet em eus taolioù dija. Mat eo neuze ma 'z omp a-du (Me, te, ha Fulup ivez a ginnig ar memestra). Kendalc'homp da labourat neuze, evit tizhout 40 000 pennad (ket diouzhtu, un tamm fent eo). A galon --Y-M D 26 Her 2009 da 10:43 (UTC)[respont]
A-du dre-vras gant kinnigoù ar rannbennad-mañ. Ha paouezomp da zegas gallek amañ pelloc'h mar plij Neal. Trawalc'h a bajennoù gallek zo bet evel-se e deroù ar wiki gant tabutoù toull war an doare-skrivañ. Kinnig a ran e vefe kendalc'het da eskemm war ar c'hraf-mañ gant ar verourien war Wikipedia:Kannadig ar verourien, ur benveg savet evit se. Labour (displijus) ar verourien eo plediñ gant an tabutoù pe ar c'hudennoù stag ouzh ar pezh a vir ouzh ar raktres da vont en-dro plaen. Emichañs en em glevimp evit tresañ un hent hag e vo kreñvoc'h ar wiki da-heul diwar ar respont a c'hallimp reiñ. Ezhomm zo e tistrofe ar peoc'h en-dro war ar wiki-mañ. --Fulup 26 Her 2009 da 15:44 (UTC)[respont]
A-du gant skarzhañ ar galleg ac'hann, ha kement tra a denn d'an afer-se ouzhpenn.
Me 'gav koulskoude ez eus bet peoc'h amañ da labourat, abaoe ur pennad mat d'an hini a gare: n'eus nemet sellout ouzh labour ar sizhunvezh tremenet. N'eo ket amañ e oa ar barrad avel o tirollañ, anat dit. Ha panevet da gemenn hor c'henlabourer TM ne ouijemp ket c'hoazh e oa Meven oc'h ober emglev gant brasañ mignoned ar brezhoneg. Bianchi-Bihan 26 Her 2009 da 17:43 (UTC)[respont]

Ali ar verourion

Ali Ch. Rogel

Eilet diwar ar wiki e galleg

Je suis un administrateur provisoirement dormant du Wikipédia en breton et un ancien contributeur du Wikipédia en français. Je reviendrai sur l'un et l'autre quand j'en aurai à nouveau le temps.

Je ne peux que souligner les points suivants :

  • Si Bianchi-Bihan ou quelqu'un autre fait du vandalisme, c'est l'affaire de chaque Wikipédia
  • J'ai toujours dit que les administrateurs n'ont pas beaucoup plus de pouvoir que le contributeur de base, sauf de bloquer, et que leur légitimité à bloquer découle de leur capacité à se concerter et faire passer des règles de comportement claires et admissibles
  • J'ignore ce que Meven a écrit, mais je vais essayer d'aller voir
  • Quand j'étais actif, je prônais la manière douce vis-à-vis de Bianchi-Bihan quelles que soient les remarques à faire sur sa manière de contribuer
  • Neal a plutôt été très engagé et l'a bloqué temporairement assez souvent
  • Neal est un administrateur actif et compétent dont l'apport au Wikipedia breton est très important. Pour différentes raisons, et entre autres, son lieu de résidence habituel, il n'est pas partie prenante de nombre de querelles plus ou moins mesquines qui ont cours en Bretagne.
  • J'ai malheureusement loupé les péripéties des dernières élections. J'espère qu'il y aura de plus en plus d'administrateurs et que les points de vue s'auto-équilibreront. C'est normal que le petit monde des brittophones connaisse des tempêtes ridicules. La jeune génération, formée dans les filières d'enseignement en breton, apportera un grand bol d'air. Un peu de patience ! Ch. Rogel 26 octobre 2009 à 23:29 (CET)

Ali Fulup

Eilet diwar ar wiki e galleg

Je suis également administrateur du wikipédia de langue bretonne depuis plusieurs années et, en l'occurrence, je partage l'avis de Neal sur ce sujet. Il s'agit en fait surtout, comme bien souvent, de conflits terminologiques et d'éditions qui ont dégénéré entre certains utilisateurs. Meven a été bloqué du fait d'une attitude agressive et, pour le moment, je pense que c'est la meilleure solution, le temps que chacun reprenne ses esprits, et que le calme revienne sur un wiki qui autrement progresse plutôt bien et qui vient de passer les 30 000 articles aujourd'hui. La wikipedia de langue bretonne n'a pas trop d'utilisateurs actifs et personnellement je n'aime donc pas en perdre. Si les autres administrateurs sont d'accords pour une médiation je me propose de rentrer en relation avec Meven pour voir s'il est possible d'envisager à moyen terme un lever du blocage quand l'orage se sera calmé. Fulup